Szybki dostęp

Dnia 6 września 2019 r. klasa 1a i 1d pod opieką pani Małgorzaty Niedźwieckiej i pani Małgorzaty Fiedorowicz odbyła wycieczkę integracyjną do Wilczego Szańca. Dzięki wspaniałemu przewodnikowi uszczypnęliśmy kawałek historii oraz obejrzeliśmy kwaterę główną Adolfa HitleraPo tym przygotowano ognisko, gdzie każdy mógł sobie upiec kiełbaskę lub chlebek, a także miło spędzić czas z nowymi kolegami i koleżankami.

W dniach 09-13 września 2019 r. wybraliśmy się na wycieczkę do Białego Dunajca. Pierwszy dzień spędziliśmy w podróży. Zmęczeni, ale pełni optymizmu położyliśmy się spać, aby mieć siłę na pierwszy cel naszej wyprawy - Dolinę Strążyską. Mimo negatywnych prognoz pogody, codziennie witał nas widok słonecznych Tatr. Tego dnia naszym celem była Sarnia Skała, na którą prowadziła Przełęcz Czerwona. Droga okazała się dosyć trudna, ale piękne widoki pomagały nam przezwyciężać słabości. Przewodnik opowiedział o tutejszej faunie i florze. Zaskoczeniem okazała się informacja, iż kolor szlaków nie jest wyznacznikiem trudności.

Przez cała drogę towarzyszył nam wartki potok, który na końcu doprowadził nas do wodospadu Siklawica. Uwieńczeniem dnia była pyszna obiadokolacja w zamieszkałym przez nas pensjonacie. Niestety bez sił na wieczorną, klasową integrację szybko położyliśmy się spać. Drugiego dnia udaliśmy się na Halę Gąsienicową. Po drodze zatrzymaliśmy się na krótki przystanek w schronisku Murowaniec, a następnie podziwialiśmy Czarny Staw Gąsienicowy. Trasę pokonaliśmy bez większych trudności. Kolejnego dnia szlak miał być miły, lekki i przyjemny. Okazał się jednak sporym wyzwaniem z powodu wysokich, często mocno pionowych podejść. Wspięliśmy się na Wielki Kopieniec, a następnie na Nosalową Przełęcz i zdobyliśmy Nosal. Podziwialiśmy niesamowity widok na Tatry Zachodnie aż po Tatry Wysokie m.in. na Sarnią Skałę, Czerwone Wierchy, Giewont, Kasprowy Wierch aż po Świnicę, Kościelec i dalej Orlą Perć do Krzyżnego. Następnie zeszliśmy do Zakopanego, gdzie udaliśmy się na podbój słynnych Krupówek. Tam zakupiliśmy pamiątki, chwilę odpoczęliśmy i góralskim smakiem oscypka pożegnaliśmy Zakopane.

Wieczorem wybraliśmy się na regenerację zmęczonych mięśni do term Gorący Potok. Góralski klimat pożegnaliśmy już wczesnym świtem i ruszyliśmy w 16-godzinną podróż powrotną. Zregenerowani i wypoczęci wróciliśmy, by zmierzyć się z wyjątkowo intensywnym ostatnim rokiem w naszej szkole.

Serdeczne podziękowania dla p. Joanny Chotyniec i p. Ewy Tabaki za świetną organizacje, miłą atmosferę i troskliwą opiekę przez cała wycieczkę!

5 września 2019 r. uczniowie klas Ic oraz Ibg wraz z wychowawcami panią Sylwią Grochecką i panią Ludmiłą Grabias wzięły udział w wyjeździe integracyjnym do Gierłoży. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w ciekawym oprowadzaniu po Wilczym Szańcu. Kolejnymi atrakcjami były warsztaty malarskie oraz gry integracyjne na świeżym powietrzu. Przyjemnym zakończeniem wycieczki było ognisko i pieczenie kiełbasek. Niewątpliwie podczas wyjazdu uczniowie mogli poznać się lepiej i miło spędzić razem czas.

5 września 2019 roku, my, uczniowie klas IaG oraz Ibd wraz z wychowawcami panią Magdaleną Bielską oraz panem Robertem Puczelem, wybraliśmy się na wycieczkę integracyjną do Gierłoży.

Chociaż pogoda we wrześniu bywa kapryśna, na zbiórce przywitało nas słońce, które wytrwale towarzyszyło nam przez cały dzień. Po krótkiej chwili dotarliśmy do Wilczego Szańca, gdzie czekali na nas pracownicy Nadleśnictwa Srokowo. Pani przewodnik z pasją opowiadała nam o tajemnicach i historiach skrywanych przez dawną siedzibę Adolfa Hitlera. Mieliśmy okazję podeprzeć jeden z bunkrów znalezionymi patykami, co sprawi, że cały rok będzie dla nas szczęśliwy (zobaczymy, czy to prawda J). Następnie w otoczeniu drzew, których liście zaczynały już mienić się złotem, wysłuchaliśmy ciekawego wykładu pani leśnik, która przypomniała nam, jak ważne jest dbanie o otaczające nas lasy. Kolejnym punktem było uczestnictwo w warsztatach malarskich, podczas których zostaliśmy zapoznani z techniką tworzenia akwarelami. Całe wydarzenie zwieńczyło ognisko, podczas którego piekliśmy kiełbaski; graliśmy w piłkę nożną i siatkową oraz mierzyliśmy się ze sobą w niekończących się rozgrywkach w UNO. Ponadto, żeby jeszcze bardziej umilić nam czas, wychowawcy przygotowali przeróżne konkurencje, takie jak: przeciąganie liny czy też szalone biegi w parach z balonami. Wszystkim uczestnikom wyprawy towarzyszył szczery uśmiech, który był najlepszym dowodem na to, jak wiele radości sprawił nam ten wyjazd.

Mimo, że wycieczka nie trwała długo, jestem pewna, że pozwoliła nam ona nie tylko spędzić dzień w pełnej pozytywnej energii atmosferze, ale także bardziej poznać się z ludźmi, z którymi spędzimy kilka kolejnych lat życia. J Serdecznie dziękujemy Nadleśnictwu Srokowo za udostępnienie miejsca i umożliwienie spędzenia pełnego atrakcji dnia!

Paulina Kościelniak

W dniach 10-14 czerwca roku 2019, klasa II c wyprawiła się do Wrocławia. Głównym celem wycieczki było zwiedzenie tego niebywale pięknego, śląskiego miasta. Pierwszy dzień to podróż pociągiem, długa aż na osiem godzin. Natomiast dnia drugiego, klasa wyruszyła do Muzeum Narodowego we Wrocławiu, ażeby obaczyć dzieła lat dawnych, takie jak zabytkowe ołtarze szafowe z XIII wieku, czy wykonany z czystego srebra i złota relikwiarz świętej Doroty. Po zwiedzeniu głównego gmachu, wspomnianej wyżej zacnej ostoi zabytków, wkroczyliśmy do rotundy poświęconej "Panoramie Racławickiej". Oględziny jednego z największych (o ile nie największego) polskich obrazów zajęło nam pół godziny, jednak pomimo długiego czasu podziwiania, cała grupa była niezwykle usatysfakcjonowania. Tak zakończony został dzień drugi. Nastał po nim dzień trzeci i ruszyliśmy tedy do synagogi żydowskiej, gdzie zgłębiliśmy wiedzę na temat kultury żydowskiej. Ukazano nam również orginalne zwoje Tory, a także zapoznano nas z zasadami jej odczytywania. Następnie, wraz z przewodnikiem przemierzaliśmy brukowane ulice Wrocławia, dowiadując się nieco o historii miasta. Na zakończenie dnia udaliśmy się na godny podziwu hydrologiczny pokaz fontann. Dnia czwartego, szlakiem niepodległości ruszyliśmy na specialną ekspozycję w Muzeum "Pana Tadeusza" we Wrocławiu. Tam otrzymaliśmy lekcję o historii romantycznej w epopei i dążeniu Polaków do odzyskania niepodległości. Następnie udaliśmy się do Pawilonu Czterech Kopuł, gdzie podziwialiśmy przykłady sztuki współczesnej między innymi dzieła Witkacego oraz Hasiora. Ekspozycja zawierała dzieła z wieku XIX, XX oraz te z czasów dzisiejszych. Na wystawie multimedialnej mogliśmy, dzięki okularom VR przeżyć symulację postrzału w głowę (był to cieszący się największą popularnością eksponat). Wraz z końcem dnia, a także wycieczki, postanowiliśmy poszukać ukojenia w ogrodzie japońskim. Dnia ostatniego, czyli czerwca 14., nieco przed godziną dziewiątą, wsiedliśmy do pociągu, prowadzącego do utęsknionego Kętrzyna. Głoszę wszem i wobec, że opisana wyżej wycieczka, była prawdziwie atrakcyjna i odkrywcza.