Szybki dostęp

Organizacja szczepień

1 października odbyła się długo wyczekiwana przez klasy  2a i 2D1 wycieczka, której plan (ku uciesze wielu uczniów) obejmował miasto znajdujące się poza obrębem naszego województwa. Funkcję opiekunów pełniły: p. Anna Wachnik, p. Dominika Skrzypczyńska i p. Monika Żołędziowska.

Wycieczkę zaczęliśmy już o 6.30, bowiem właśnie o tej godzinie wyjechaliśmy spod ratusza. Droga, mimo że nie należała do najkrótszych, była wypełniona gwarem rozmów, dźwiękami muzyki oraz śpiewami  i śmiechem uczniów. Dzięki temu czas pędził nieubłaganie i nawet się nie obejrzeliśmy, a już byliśmy na miejscu.

Pierwszym punktem wycieczki było Muzeum Żydów Polskich POLIN. Z powodu ograniczeń związanych z pandemią zostaliśmy podzieleni na dwie grupy, ale to  nie przeszkodziło nam zapoznać się z  trudną historią żydowską wieku XX, która została ciekawie opowiedziana przez profesjonalnych przewodników. Na pewno duży wpływ na zainteresowanie muzeum wzbudziła jego modernistyczna forma, która idealnie pasuje do tematyki miejsca oraz pozwala łatwiej zrozumieć ważny, ale i trudny dla pokolenia Z temat.

Pogoda nam sprzyjała, dlatego mogliśmy się przespacerować  do kolejnego muzeum, jakim było Muzeum Więzienia Pawiak. Mimo niewielkiej powierzchni, jaką  zajmowało, zawierało wiele ciekawych eksponatów, lecz nie to w tym budynku było najważniejsze, bowiem główną historię  tego jakże okrutnego miejsca stanowili ludzie oraz ich przeżycia i wspomnienia. Przewodnik doskonale o tym wiedział, dlatego szczegółowo przedstawił nam historię niezwykle odważnych osób.

O godzinie dziewiętnastej udaliśmy się do ostatniego punktu naszej wycieczki, którym było Studio Buffo. Z zapartym tchem oglądaliśmy ,,Metro”. Zachwyceni muzyką i choreografią wyszliśmy z sali, jednocześnie zdziwieni, że spektakl trwał tak krótko. Przez kolejne kilkanaście minut można było usłyszeć jedynie nasze pełne zachwytu opinie na temat musicalu.

Droga powrotna minęła spokojnie, zmęczenie odcisnęło swoje piętno na wielu osobach, a w autobusie dało się słyszeć tylko pojedyncze rozmowy. Około godziny drugiej w nocy znów zawitaliśmy do Kętrzyna, zaspani, zmęczeni, lecz bardzo zadowoleni z minionego dnia.

Alicja 2D1

Dnia 30.09 wraz z p. M. Fiedorowicz i p. E. Tabaką udaliśmy się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Swój dzień rozpoczęliśmy o godz. 7:00, spotkaliśmy się na dworcu i wyruszyliśmy pociągiem do Olsztyna. Po porannej kawie nadszedł czas na drugą część naszej podróży. Następnym przystankiem była już Warszawa, która przywitała nas pięknym widokiem na Pałac Kultury i Nauki.

Zameldowaliśmy się w hotelu i korzystając z czasu wolnego poszliśmy na wspólny spacer. Byliśmy pod wrażeniem, jak dokładnie opis panoramy Warszawy, który Bolesław Prus opisał w "Lalce", odpowiadał temu, co zobaczyliśmy na własne oczy. Punktem kulminacyjnym naszej wycieczki była wizyta w Teatrze Dramatycznym. Obejrzeliśmy spektakl pt. "Miłość od ostatniego wejrzenia". Bardzo zafascynowała nas gra aktorek i emocje, jakie towarzyszyły im podczas występu. Po wizycie w teatrze wróciliśmy do hotelu. Wieczór spędziliśmy na integracji. Czas upłynął nam na długich rozmowach oraz grach planszowych i doszliśmy do wniosku, że po tak długim czasie nauczania zdalnego było nam to potrzebne.

Następny dzień zaczęliśmy od śniadania, zwiedziliśmy kolejne atrakcje, które były na naszej liście i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, że obecna sytuacja pozwoli nam ponownie udać się na kolejną wspólną wycieczkę.

Wreszcie odbyła się tak długo planowana (od 3 lat) wycieczka nad morze przez p. Małgorzatę Niedźwiecką i p. Agnieszkę Jastrzębską z udziałem klasy 3aLO i uczennicy klasy 3cLO.

Przez 5 dni od 13.09 do 17.09. 2021r. mieszkaliśmy w pensjonacie "Baron" w Sztutowie. Oprócz noclegów do dyspozycji mieliśmy baseny kryty i odkryty, bilard, dwa stoły do tenisa stołowego, boisko do piłki nożnej, siatkowej, piłkarzyki, siłownię. Można było aktywnie spędzić czas z  różnorodnymi atrakcjami.

W pierwszym dniu meleksem udaliśmy się na pole paintball- uczestnicy mieli w trakcie gry zdobyć flagę -  wygrywała ta drużyna, której się to udało. Gra była bardzo zacięta, nikt się nie poddawał, każdy ryzykował, żeby zdobyć flagę. Po długiej i męczącej walce odpoczęliśmy  przy  ognisku. W drugim dniu udaliśmy się do Kąt Rybackich, gdzie czekali na nas sternicy. Na szczególną uwagę zasługuje zwłaszcza Kpt. Mariusz Rzepnikowski, który szykuje się na wielką wyprawę -planuje  przepłynąć Atlantyk. Płynęliśmy łodziami zwanymi – pomeranki ( typ dużej , ciężkiej, żaglowej płaskodennej łodzi) - rejs zrobił na nas ogromne wrażenie. Pogodę mieliśmy piękną, słoneczną  i to przez  wszystkie dni wycieczki, co nas ogromnie cieszyło. Jednak nie do końca na rejs była odpowiednia, ponieważ brakowało trochę adrenaliny, bujania, ale za to kapitanowie opowiedzieli nam wiele ciekawych historii, wyjaśnili wiele  pojęć, a większość z nas była zaangażowana w żeglowanie, ponieważ wykonywaliśmy polecenia kapitana. Uczniowie bez żadnego doświadczenia trzymali ster w rękach z małą pomocą kapitanów. Okazało się, że na pokładach mieliśmy również wśród uczniów sterników, którzy naprawdę posiadali dużą wiedzę, zostali pochwaleni przez doświadczonych wilków morskich. Duma nas rozpierała. Po obiedzie piechotą (ok.2500m.) udaliśmy się nad morze, gdzie zbieraliśmy bursztyny, chodziliśmy brzegiem , leżeliśmy , a nawet opalaliśmy się-taki relaksik. Wróciliśmy meleksem. Na trzeci dzień udaliśmy się na zwiedzanie Muzeum Stutthof w Sztutowie. Obejmuje ono część terenu byłego hitlerowskiego obozu koncentracyjnego. Wydaje się wielki, ale po zobaczeniu atrapy, jak wyglądał w rzeczywistości, to naprawdę niewielka część, która się zachowała, ponieważ reszta została zniszczona lub rozebrana. Ogromne wrażenie robi ogromna ilość butów zachowana po ludziach dorosłych, buciki dzieci, komora gazowa, krematorium, komendantura, pomnik Wiktora Tołkina, który upamiętnia walkę i męczeństwo pomordowanych w obozie. Czwartek spędziliśmy w Gdańsku. Zwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności. ECS dedykowane jest Solidarności i zmianom, jakie zaszły dzięki jej działalności w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Nowoczesne ekspozycje na wystawie, rękopisy, mapy, wydawnictwa podziemne, gazety, obiekty sztuki niezależnej, biuro Lecha Wałęsy robią ogromne wrażenie. Oczywiście odwiedziliśmy również Galerię Forum. I na koniec – na deser czekała na nas przepiękna starówka gdańska z licznymi zabytkami, takimi jak gotycka bazylika Mariacka, Dwór Artusa, Złota Brama, i oczywiście fontanna Neptuna.

Czas niestety upłynął bardzo szybko i wycieczka dobiegła końca, ale na pewno długo będziemy ją wspominać. Atmosfera w pensjonacie była przemiła, zadbali o nią właściciele, pracownicy. Przepyszne jedzenie, wręcz  nie do opisania, smakowało wybornie. Był czas na odpoczynek bierny i czynny. Wspólne spędzanie czasu, reintegracja, poznawanie siebie nawzajem spowodowało wzmocnienie więzi zarówno uczniów,  jak i opiekunów p. Małgorzaty Niedźwieckiej i p. Agnieszki Jastrzębskiej.

W piątek, 17 września 2021r., uczniowie klas 1ae oraz 1b udali się wraz z opiekunami na wycieczkę do Wilczego Szańca. Celem wyjazdu była integracja oraz poznanie ciekawych obiektów na terenie byłej kwatery głównej Adolfa Hitlera.

Po przyjeździe na miejsce ruszyliśmy w głąb kwatery, zatrzymując się przy ważnych budowlach, aby dowiedzieć się ciekawostek na ich temat. W trakcie oprowadzania usłyszeliśmy gdzie Hitler spał, co jadł,  gdzie najczęściej przebywał, gdzie była sala konferencyjna, a nawet jak nazywał się ulubiony pies Adolfa. Wysłuchaliśmy historii o nieudanym zamachu na wodza III Rzeszy dokonanym przez Clausa von Stauffenberga oraz o tym, co się działo po nim. Wstąpiliśmy również do muzeum, gdzie nadleśnictwo odtworzyło pokój, w którym odbył się zamach. Przechodziliśmy przez tunel w  jednym ze schronów, który wywarł na nas ogromne wrażenie oraz widzieliśmy autentycznego Jagdpanzera 38(t), czyli niemieckie działo pancerne (nie mylić z czołgiem – pozdrowienia dla graczy Word of Tanks). Wyjazd zakończyliśmy wspólnym ogniskiem, na którym rozmawialiśmy o naszych odczuciach odnośnie wycieczki oraz o błahych sprawach. Graliśmy w karty, słuchaliśmy muzyki, śpiewaliśmy. Niektórzy nawet grali na ukulele. Czas był spędzony świetnie, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy oraz odpoczęliśmy. Wielu może się wydawać, że było nudno ponieważ zwiedzaliśmy, jednak my nigdy nie zapomnimy tego wyjazdu. Klimat tego miejsca był świetny, tak samo jak nasze humory. Na koniec pozdrawiamy Nadleśnictwo Srokowo, które umożliwiło nam zwiedzanie i przygotowało ognisko integracyjne.

Klasa 1ae

Dnia 13.09.2021 r. Klasy 1C i 1D razem z opiekunami wyruszyły o godzinie 9 spod ratusza do Wilczego Szańca. Wycieczka miała charakter integracyjny. Na szczęście sam transport nie zajął nam dużo czasu. Docierając do Wilczego Szańca, poczuliśmy atmosferę tego niezwykłego miejsca. Wyruszyliśmy w głąb lasu i zatrzymywaliśmy się obok ważnych punktów. Dowiedzieliśmy się, gdzie Hitler spał, spożywał posiłki, a gdzie obmyślał swoje plany I konsultował je z swoimi powiernikami. Bardzo zaciekawiła nas informacja o zamachu. Wstąpiliśmy nawet do muzeum i zobaczyliśmy krótką ekranizację spotkania Hitlera i Mussolinego oraz czołg III Rzeszy. Może i mały szczegół, ale samo przejście przez tunel w bunkrze, wywarło na nas niemałe wrażenie. Wycieczkę zakończyliśmy wspólnym ogniskiem i podzieleniem się odczuciami na temat wycieczki. Podczas tej integracji dowiedzieliśmy się intrygujących ciekawostek oraz zawarliśmy nowe znajomości. Pomimo tego, że wycieczka była typowo historyczna i niektórym mogłoby się wydawać, że była dość nudna, wcale tak nie było i na pewno będziemy ją dobrze wspominać.