Rekrutacja 2018/2019

Wycieczki

foto: https://www.teatr.olsztyn.pl/

Korzystając z wiosennej pogody, we wtorek, ponad czterdziestoosobowa grupa uczniów naszej szkoły udała się na wycieczkę do Olsztyna. Pierwszym punktem programu wyjazdu była wizyta w Teatrze im. Stefana Jaracza. Tym razem obejrzeliśmy sztukę Stanisława Ignacego Witkiewicza „Kurka wodna”. Dramat jest rodzajem czarnej groteski, której fabuła rozgrywa się w surrealistycznej rzeczywistości. Problemy dążenia do wielkości i spełnienia oraz katastroficzne intuicje Witkacego, które odnosiły się do systemów totalitarnych XX wieku, wydały nam się niepokojąco aktualne. Po spektaklu nasza grupa wzięła udział w spotkaniu z aktorami, którzy rozmawiali z nami o odczuciach związanych z obejrzaną sztuką oraz zaprosili nas do spróbowania swoich sił w roli aktorów.

Drugim punktem wycieczki była wizyta w Galeria Sztuki w Olsztynie. Celem naszych odwiedzin w BWA były dwie wystawy fotografii. Pierwsza dotyczyła twórczości Zofii Rydet, jednej z najbardziej znanych polskich mistrzyń fotografii. Głównym obiektem zainteresowań pani Zofii był zwykły człowiek i jego przemijanie. Druga obejrzana przez nas wystawa związana była z dorobkiem Wojciecha Moskwy. Ten młody fotograf zaprezentował w BWA swoje zdjęcia dotyczące Elbląskiej Kolei Wąskotorowej. W swoich pracach fotograf spróbował przedstawić obraz unikalnej, w części wciąż czynnej, nadmorskiej kolei wąskotorowej.

Po odpoczynku udaliśmy się ponownie do Teatru im. Stefana Jaracza. Tym razem na Kameralnej Scenie obejrzeliśmy dyplomowe przedstawienie ”Bajki dla niegrzecznych dzieci” przygotowane przez studentów ostatniego roku studium aktorskiego. W sztuce inspirowanej twórczością Heinricha Hoffmana zobaczyliśmy kilkanaście opowiastek, z których każda jest wierszowaną przestrogą przed robieniem rzeczy uznanych przez dorosłych za niewłaściwe. Z wszystkich bajek płynął morał, że trzeba być grzecznym i słuchać dorosłych, bo jeśli dziecko będzie postępować niezgodnie z ich nakazami, spotka je kara (najczęściej makabryczna).

Pełni pozytywnych doznań, bezpiecznie pod czujnym okiem naszych opiekunów wróciliśmy do Kętrzyna. I w tym miejscu gorące podziękowania kierujemy do organizatora naszego wyjazdu, Pana Jarosława Olejnika.

W piątek 2 marca wczesnym rankiem klasa 2a G + 8 osób z 2b G pod opieką wychowawczyni p. Ewy Tabaka i s. Beaty Biesek wyruszyła do Warszawy by zwiedzić muzeum bł. Ks. Jerzego Popiełuszki. Nowoczesne, multimedialne Muzeum  ks. Jerzego Popiełuszki stworzył Ks. Zygmunt Malacki w podziemiach świątyni, które 16 października 2004 roku poświęcił Józef kard. Glemp Prymas Polski. Po beatyfikacji ks. Jerzego Popiełuszki, 19 czerwca 2010 roku, ks. Malacki zainaugurował odprawianie Mszy świętych z nowenną i modlitwą wstawienniczą za przyczyną Błogosławionego, sprawowanych każdego 19. dnia miesiąca o godz. 18.00. W pierwsze liturgiczne wspomnienie Kapłana-Męczennika, 19 października 2010 roku kard. Kazimierz Nycz wyniósł żoliborski kościół do godności Sanktuarium Diecezjalnego bł. ks. Jerzego Popiełuszki....

Autorzy ekspozycji przedstawiają Bł. Ks. Jerzego jako kapłana, który odpowiedział na otrzymane znaki Boga i przez lata dojrzewał do męczeństwa. Pragnął być księdzem w określonych warunkach historycznych, dla ludzi, których Pan Bóg postawił na Jego drodze.  Był świadkiem Chrystusa w trudnych czasach i wielu doprowadził do Boga swoim przykładem. Na uczestnikach wycieczki największe wrażenie wywarła sala „Golgota”, gdzie w krótkim filmie można było obejrzeć zdjęcia umęczonego kapłana. Bezpośrednio po zwiedzeniu muzeum przeszliśmy do Kina Wisła. Tutaj również czekało nas dużo emocji, bowiem film „MOJA MIŁOŚĆ” to najnowsza ekranizacja historii, która wstrząsnęła światem. Film opowiada historię Rachel Jou Scott, która jako pierwsza zginęła w strzelaninie w Columbine High School, która miała miejsce 20 kwietnia 1999 r. Film powstał w oparciu o odnalezione po jej śmierci pamiętniki.

Zmęczeni, ale pełni duchowych wrażeń wróciliśmy bezpiecznie do Kętrzyna przed 21.

Dnia 6 lutego wraz z uczestnikami koła teatralnego pod opieką pana Jarosława Olejnika wybraliśmy się na wycieczkę do Olsztyna. Głównym celem wyjazdu był Teatr im. Stefana Jaracza, gdzie obejrzeliśmy spektakl dyplomowy studentów Policealnego Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka pt. „Tęsknota”. Mieliśmy możliwość zobaczenia znanych już nam aktorów w zupełnie innych odsłonach. Trzy siostry próbowały uporać się z długami i beznadziejnym światem, który je otaczał. Marzyły o wyjeździe do Moskwy. Cała historia przepełniona jest emocjami. W trudną sytuację bohaterek wpleciono też nieszczęśliwą miłość. Mimo że przedstawienie nie należało do najweselszych to praca, jaką włożyli studenci w jego przygotowanie, budziła w nas podziw. Po wyjściu z teatru udaliśmy się do Galerii Sztuki Współczesnej BWA na wystawę zdjęć Zdzisława Beksińskiego oraz obrazów Stanisława Baja pt. „Czarna rzeka”. Tam Olga Orzeł-Kopeć opowiedziała nam o twórczości tych artystów. Zdjęcia Zdzisława Beksińskiego składające się na wystawę w Biurze Wystaw Artystycznych w Olsztynie pochodzą ze zbiorów Muzeum Historycznego w Sanoku. Ekspozycja wystawy została zorganizowana przy współpracy z Agencją Zegart. Następnie poszliśmy coś zjeść i wróciliśmy do Kętrzyna.

III CD LO w Warszawie Dnia 7 grudnia klasa III cd LO wraz z wychowawczynią p. Małgorzatą Niedźwiecką udała się do naszej pięknej stolicy - Warszawy. Głównym punktem wycieczki był sejm RP mieszczący się przy ul. Wiejskiej. Po przebrnięciu przez wioskę demonstrantów, znaleźliśmy się tuż przy samym gmachu sejmu. Monumentalny kompleks budynków, które wcześniej znaliśmy jedynie z mediów i innych środków masowego przekazu, mogliśmy podziwiać na własne oczy. Po krótkiej prelekcji dotyczącej trójpodziału władzy i procesu inicjatywy ustawodawczej w Polsce, udaliśmy się do imponującej sali plenarnej, gdzie na co dzień mają miejsca posiedzenia sejmu. W ten sposób mogliśmy ujrzeć jak wyglądają obrady posłów, jak wiemy niejednokrotnie zaciekłe i ostre. Z uwagą śledziliśmy miejsca, w których zasiadają znani nam posłowie. Następnie udaliśmy się do kawiarenki sejmowej na tradycyjny, warszawski obiad. Ponadto, przechadzając się po sejmowych budynkach widzieliśmy twarze znanych nam polityków i działaczy, m.in. Stanisława Piotrowicza, czy Beatę Mazurek. Później, autokarem udaliśmy się pod znany symbol Warszawy, Pałac Kultury i Nauki. Podziwialiśmy świątecznie ozdobioną Warszawę oraz owocnie spędziliśmy czas w Złotych Tarasach. Pełni pozytywnych wrażeń, przy dźwiękach muzyki, wróciliśmy na Mazury. Na szczególne podziękowania zasługuje  Pani Niedźwiecka oraz Pan poseł Paweł Papkę za organizację wycieczki.

MW

"Faza Delta" - http://www.teatr.olsztyn.pl/

Dnia 05.12.2017r. klasy Ia i Iae LO udały się na wycieczkę do Olsztyna. O 8.30 wyruszyliśmy z Kętrzyna. Naszym pierwszym punktem wycieczki był krótki spacer po Starym Mieście w Olsztynie. Później udaliśmy się do kina studyjnego, gdzie obejrzeliśmy film pt.: "Najlepszy". Jest to historia oparta na wydarzeniach z życia Jerzego Górskiego, który mimo ciężkiego dzieciństwa i wielu trudności został mistrzem świata w podwójnym triatlonie. Produkcja niezwykle poruszająca i trzymająca w napięciu bardzo nam się spodobała, ponieważ uświadomiliśmy sobie, jak łatwo wejść na  drogę zła, przemocy, przestępstwa. Twórcy podjęli bardzo trudny i ważny temat związany z życiem i wyborami młodych ludzi. Postać Jerzego Górskiego to dowód na to,że każdą porażkę można przekuć w zwycięstwo.

Następny punkt programu to wizyta w Escape Room. Podzieleni na kilka grup zostaliśmy zamknięci w różnych pokojach i musieliśmy rozwiązywać różnorodne zagadki, by  się stamtąd wydostać. To świetna atrakcja, każdy escape room powiązany był z historią, legendami i charakterystycznymi miejscami Olsztyna. Tylko jednej grupie udało się wyjść przed czasem, ale wszyscy zgodnie orzekli,że to rozrywka pełna emocji i wrażeń, wymagająca współpracy i logicznego myślenia. Wygłodniali i żądni kolejnych wrażeń udaliśmy się na obiad, by chwilę odpocząć przed kolejnym punktem programu.  Ostatnią atrakcją był spektakl w Teatrze im. Jaracza  pt. "Faza Delta". Młodzi, ambitni aktorzy  w oryginalny  sposób pokazali nam konsekwencje zażywania dopalaczy. W krzywym zwierciadle ukazali współczesną młodzież,dla której zabawa jest najważniejsza. To sztuka o  banalności zła, o tym, jak łatwo można przekroczyć granicę pomiędzy zabawą a przestępstwem. Po 21.00 zmęczeni, ale zadowoleni, pełni wrażeń, nowych doświadczeń i motywacji do codziennej walki nad sobą  i swoimi słabościami wróciliśmy do swoich domów. Wszyscy z niecierpliwością czekamy na kolejną wycieczkę:)