Dziedzictwo nauczania świętego papieża Jana Pawła II jest wciąż żywe, dlatego rocznica wyboru Karola kard. Wojtyły na stolicę piotrową 16 października zgromadziła naszą szkołę by przypomnieć sobie jego istotę. W tym roku pomógł nam w tym zespół muzyczny „Soli Deo Gloria” z Wyższego Seminarium Duchownego Hosianum w Olsztynie. Księża klerycy nie tylko wspominali świętego Jana Pawła II, ale także przypomnieli powszechność fenomenu powołania do świętości. Nie jest ono zarezerwowane dla jakiejś szczególnej grupy osób – wprost przeciwnie Bóg kieruje swoje zaproszenie do każdego człowieka. Jest to na pozór zadziwiające, jednak nie dla tego, kto choć raz poczuł uczucie miłości – a przecież Bóg kocha każdego człowieka i nie mógłby sobie pozwolić na wykluczenie kogokolwiek. Tę prawdę przypomniał nam kl. Mateusz Pstrągowski w czasie swojego świadectwa. Klerycy zaśpiewali kilkanaście piosenek religijnych, które zdawały się zadziwić publiczność. Nie spodziewała się ona takiej siły radości płynącej z przyjętego przez kleryckie serca orędzia o Dobrej Nowinie. „Niech się radują i weselą w Tobie wszyscy, co Ciebie szukają i niech zawsze mówią: "Pan jest wielki" ci, którzy pragną Twojej pomocy.” (Ps. 40, 17). Oby ta radość zaszczepiła się w młode serca uczniów naszej szkoły.

2 października - z samego rana - wyruszyliśmy na południe Polski - do Wrocławia. Podróż, choć nie należała do najkrótszych, minęła bardzo szybko. Po przyjeździe nie marnowaliśmy czasu i od razu udaliśmy się na piękną starówkę. Mieliśmy czas wolny, więc wszyscy udali się na zwiedzanie okolicy. Po spacerze, wraz z opiekunami, udaliśmy się do hostelu.

Następnego dnia, pomimo złej pogody, wstaliśmy z  dobrym nastawieniem. Czekał nas cały dzień pełen różnych atrakcji. Po śniadaniu, z parasolkami w rękach, udaliśmy się do budynku Panoramy Racławickiej. Na miejscu została nam przybliżona Bitwa pod Racławicami i mogliśmy obejrzeć obraz ukazujący właśnie to wydarzenie. Zrobił na nas ogromne wrażenie. Wystarczyło przejść na drugą stronę ulicy, abyśmy mogli znaleźć się w Muzeum Narodowym. Budynek już z zewnątrz wydawał się niesamowity, a to, co zobaczyliśmy w środku, zapierało dech w piersiach. W samo południe spotkaliśmy się z naszą panią przewodniczką, która zabrała nas na wycieczkę po Ostrowiu Tumskim i Starym Mieście. Mieliśmy okazję zobaczyć takie zabytki jak Kościół św. Idziego oraz Archikatedrę św. Jana Chrzciciela. W pamięci każdego z nas zapadł widok mostu Tumskiego, który "uginał" się pod ciężarem kłódek, które zostały zawieszone przez zakochanych. Na starówce mieliśmy okazję zagrać w grę miejską, gdzie naszym zadaniem było odgadnięcie hasła ukrytego pod pytaniami związanymi z Wrocławiem. Zmęczeni udaliśmy się na obiadokolację, a od razu po niej znów na Stare Miasto, aby nie tracić ani chwili w tym cudownym mieście.

Trzeciego dnia obudził nas blask słońca. Wstaliśmy, zebraliśmy się i udaliśmy się na śniadanie. Najpierw zobaczyliśmy pokaz fontann przy muzyce. Potem całą grupą wyruszyliśmy oglądać Halę Stulecia. Jej rozmiary zrobiły na nas ogromne wrażenie. Wszyscy uważnie słuchaliśmy pani przewodniczki, która opowiadałla nam o historii jej powstania. Przy okazji odwiedziliśmy Centrum Poznawcze, w którym widniała między innymi piękna makieta tego obiektu. Później udaliśmy się do Ogrodu Japońskiego. Dostrzegliśmy tam różnorodne, kolorowe drzewa oraz krzewy. Spacerowaliśmy tajemniczymi szlakami przy szumie strumyków. Widoki były niepowtarzalne, piękne oraz rzadkie. Następnym punktem wycieczki był Pawilon Czterech Kopuł, który ukazywał niesamowitą sztukę współczesną. Długo wyczekiwane było także zoo. Obejrzeliśmy rekiny, foki i inne zwierzęta. Uśmialiśmy się, przechodząc obok małp i gibonów. Mieliśmy dużo czasu wolnego. Po powrocie na obiadokolację, udaliśmy się na starówkę i wróciliśmy do hostelu.

Czwartego dnia, tuż po śniadaniu, udaliśmy się do Wałbrzycha. Zobaczyliśmy tam Zamek Książ, który zrobił na nas ogromne wrażenie. Jego wnętrze było  piękne, a widoki z okien niesamowite. Obejrzeliśmy wiele sal, w których wyeksponowano cudowne obrazy, a na sufitach wisiały drogocenne żyrandole. Wszyscy pełni zachwytu przyglądaliśmy się dokładnie każdemu obiektowi. Po wyjściu z zamku udaliśmy się do autobusu. Następnie pojechaliśmy do palmiarni, gdzie mieliśmy możliwość obejrzenia palm oraz innych drzew i roślin. Oprócz nich zauważyć można było żółwie oraz pawie. Rzadko zdarza się okazja odwiedzenia takiego miejsca. Mogliśmy tam kupić pamiątkę. W drodze powrotnej  zajechaliśmy do Świdnicy. Tam poszliśmy do drewnianego Kościoła Pokoju, a następnie na starówkę. Wróciliśmy na obiadokolację. Potem część grupy udała się na spacer, a inni oglądali mecz w hostelowym pokoju.

W piątek nadszedł czas pożegnania z pięknym Wrocławiem. Od samego rana wszyscy się pakowali, a o 8:00 byliśmy już na śniadaniu. Tuż po posiłku wsiedliśmy do autobusu i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Każdy z osobna pozostawił tam swój ślad, a zabrał ze sobą wspomnienia. Wycieczka bardzo nam się podobała i mamy nadzieję, że będziemy mieli okazję uczestniczyć w wielu takich wyjazdach.

Uczennice klasy 3b Julia Kudzin i Klaudia Gryczka

W dniu 11 października klasy I d1 i I d2 liceum wraz z opiekunami: paniami: Oliwią Piotrowicz, Urszulą Wankiewicz i Joanną Kowalską udały się na wycieczkę do Warszawy. Głównymi atrakcjami były wizyta w Telewizji Polskiej TVP oraz spektakl "Metro" w teatrze Studio Buffo. Podczas wizyty w telewizji oprócz zwiedzania gmachu mieliśmy wielką przyjemność spotkać się z panem Robertem Janowskim - znanym piosenkarzem i prezenterem telewizyjnym. Podczas rozmowy z nami opowiedział o sobie oraz o blaskach i cieniach pracy w telewizji. Zostaliśmy również zaproszeni na plan programu "Jaka to melodia ?", który emitowany jest w telewizji już od 20 lat. Byliśmy świadkami nagrania do programu występu Ani Wyszkoni, co zrobiło na nas ogromne wrażenie. Naszym przewodnikiem po gmachu TVP był pan Michał Fajkowski, który w interesujący sposób opowiadał o pracy dziennikarza. Nasza wizyta na Woronicza zakończyła się wizytą w studio programu telewizji śniadaniowej i muzeum TVP. Kolejnym elementem naszej wycieczki był spektakl "Metro" w reżyserii Janusza Józefowicza. Widownia była pełna, spektakl fantastyczny, a aktorzy dostali owacje na stojąco. Muzyka, taniec i wspaniała choreografia z pewnością na długo zostaną w naszej pamięci. Pełni emocji i wrażeń wróciliśmy do Kętrzyna i już zaczynamy planować kolejny wyjazd...

Uczniowie klasy I d LO

Dnia 3 października nasza klasa 3a gim wraz z wychowawcą panem Robertem Puczelem oraz z panem Sylwestrem Gaciochem udała się na wycieczkę do Olsztyna. Około godz. 10:30 wyjechaliśmy autokarem z Kętrzyna. Pierwszym punktem naszej wycieczki był park trampolin. W drodze do parku trampolin zostaliśmy zatrzymani przez inspekcję drogową. Na szczęście niedługo po tym kontynuowaliśmy dalszą podróż. Na miejsce dotarliśmy około 12:30. W parku trampolin spędziliśmy godzinę. Wszyscy dobrze się bawiliśmy. Następnym punktem wycieczki było udanie się do Multikina w Galerii Warmińskiej na film pt.: „To”, który zaczynał się o godz. 14:00. W drodze były korki ale spóźniliśmy się jedynie na reklamy. Seans trwał ok. 2 godziny. Wrażenia były różne – dla niektórych film był przerażający, a dla innych zabawny. Po filmie mieliśmy czas wolny w galerii. Nasza wycieczka się na tym skończyła. Do Kętrzyna wróciliśmy około godziny 19:00. Cała nasza klasa była zachwycona z wycieczki i chętnie powtórzylibyśmy taki wyjazd.